.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیر عامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان خبر داد؛
بهره برداری از 17 پروژه با سرمایه گذاری بیش از 334 میلیارد تومان در دهه فجر امسال
شمال نیوز : مهندس افضلی، مدیر عامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در نشست خبری به‌مناسبت دهه فجر، از بهره برداری 17 پروژه با حجم سرمایه گذاری 334 میلیارد و 300 میلیون تومان همزمان با ایام الله دهه فجر در این دو استان خبر داد.
بهره برداری از 17 پروژه با سرمایه گذاری بیش از 334 میلیارد تومان در دهه فجر امسال

شمال نیوز : مدیر عامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با بیان این که از این میزان سرمایه گذاری 264 میلیارد و 300 میلیون تومان از منابع داخلی شرکت و همچنین 70 میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری صورت گرفته است، افزود:  افزایش ظرفیت ایستگاه فوق توزیع آمل سه با ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار، افزایش ظرفیت پست ساری ۲ با هزینه ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، افزایش ظرفیت پست بابل ۳ با ۱۱ میلیارد تومان، افزایش ظرفیت پست امل ۳ با هزینه ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از جمله طرح‌ها است. 

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان همچنین گفت: افزایش ظرفیت پست در قائمشهر، بابلکنار، جویبار و نیروگاه، پست‌های فوق توزیع بندر ترکمن، وشمگیر، کردکوی، گالیکش از دیگر طرح‌ها است و با اجرای این طرحها ۳۵۰ مگاولت آمپر در مازندران و ۲۳۵ مگاولت آمپر به ظرفیت ایستگاه های برق در گلستان افزوده شده است. 

وی تاکید کرد: پروژه افزایش ظرفیت خط ۶۳ کیلوولت در گلستان به طول ۱۶ کیلومتر، نصب خازن ۱۰ مگاواری در مراوه تپه برای بهبود کیفیت ولتاژ، نیروگاه شش مگاواتی در شهرک صنعتی شماره دو ساری با مبلغ ۷۰ میلیارد تومان از جمله این پروژه‌ها است. 

مهندس افضلی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث ایستگاه 230 به 63 کیلوولت بهشهر در زمینی به مساحت چهار هکتار با پیشرفت فیزیکی 80 درصد اشاره کرد و گفت: این پروژه مهم قبل از تابستان 1401 به بهره برداری خواهد رسید که ظرفیت این ایستگاه 360 مگاولت آمپر است و برای تابستان سال آینده وارد مدار خواهد شد. 

وی همچنین ازافزایش ظرفیت ایستگاه 400 به 230 کیلوولت شهدای مدافع حرم مرکز مازندران حد فاصل ساری به قائمشهر به میزان 315 مگاولت آمپر خبر داد وافزود: این ایستگاه نیز تابستان سال آینده وارد مدار خواهد شد. 

مدیر عامل برق منطقه ای مازندران و گلستان در ادامه سخنان خود همچنین به پروژه افزایش ظرفیت ایستگاه 400به230کیلوولت بابل به ظرفیت 385 مگاولت آمپر اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز با 80 درصد پیشرفت فیزیکی قبل از تابستان سال آینده وارد مدار خواهد شد. 

مهندس افضلی در ادامه سخنان خود با بیان این که پروژه چهار مدار شدن رویان به نوشهر نیز به طول 45 کیلومتر، 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در سال 1402 به بهره برداری خواهد رسیدودراستان گلستان پروژه های مهم احداث فاز اول دوایستگاه 400 به 63 کیلوولت شهرستان های گرگان وآزادشهر تا قبل از تابستان 1402 وهمچنین احداث دو بی 230  کیلوولت در ایستکاه 230 به 63 کیلوولت فجر گنبد با پیشرفت فیزیکی 60 درصد تا قبل از تابستان 1401 به بهره برداری خواهند رسید، تصریح کرد: علاوه بر این برابر هدف گذاری انجام گرفته تا پایان سال آینده 70 مگاوات نیروگاه کوچک در استان وارد مدار خواهد شد و این رقم برای سال 1402 نیز به 138 مگاوات خواهد رسید.ودراستان گلستان درسال آتی 29.5مگاوات وتاپایان سال 1403، 180مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک به بهره برداری خواهند رسید.  

وی با بیان این که 350 مگاوات نیروگاه مقیاس کوچک در قالب 30 پروژه در مازندران  و گلستان و نصب و در حال تولید است، ادامه داد: شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان در احداث نیروگاه های مقیاس کوچک رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است. 

مهندس افضلی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که هر ساله با رشد مصرف برق در کشور مواجه هستیم، افزود: اگر شبکه های برق بهینه سازی و توسعه پیدا نکند و افزایش ظرفیت نداشته باشیم نمی توانیم پاسخگوی نیازمصرف باشیم و این موجب خاموشی خواهد شد. 

وی بر ضرورت همکاری مردم در مدیریت و کاهش مصرف برق به ویژه در فصل گرما تأکیدکرد و گفت: اگر در این خصوص شاهد اصلاح الگوی مصرف در جامعه باشیم به طور حتم دیگر خاموشی نخواهیم داشت. 

مهندس افضلی در ادامه سخنان خود ظرفیت برق آبی کشور را 14 هزار مگاوات عنوان کرد و با بیان این که متأسفانه به دلیل کاهش آب پشت سدها، میزان برق تولیدی در این بخش کاهش یافته است، افزود: علاوه بر این وجودماینرهای غر مجاز تولید رمزارز  نیز موجب افزایش میزان مصرف برق در کشور و بروز خاموشی خواهد شد. 

وی با بیان این که برخورد جدی با عوامل غیر قانونی تولید رمز ارز ها در دستور کار است، گفت: با تولید کامل و همچنین رعایت اصلاح الگوی مصرف برق با خاموشی مواجه نخواهیم بود. 

مدیر عامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در حال حاضر به سراغ فاینانس خارجی رفتیم، حدود ۲۴۰ میلیون دلار حدود ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان که بنا است ۳ هزار میلیارد تومانش در استان مازندران و ۲ هزار  و 300میلیارد تومانش در استان گلستان در قالب ۳۸ پروژه طرح انتقال و فوق توزیع هزینه شود‌ تاپایان سال جاری فرصت داریم کارهای نرم افزاری و اداری این پروژه ها را انجام دهیم. 

وی ادامه داد: این پروژه باید ظرف سه سال انجام شود و بازگشت مجموعه سرمایه گذاری بعد از دو سال تنفس به صورت اقساط بازگردانده خواهد شد. 

مدیر عامل برق منطقه ای مازندران با بیان این که علاوه بر این نیز قرار است هزار و 300 میلیارد تومان اوراق اسلامی برای صنعت برق کشور در بورس به فروش برسد، خاطرنشان کرد: از این مقدار ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به برق منطقه ای مازندران است که این منبع مالی را تا اسفند ماه دریافت می کنیم و به پیشبرد پروژه های در دست اقدام دواستان کمک شایانی خواهد کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.